♥ Face Mask Spirulina ♥

Gårdagens ansiktsmask blev denna goding från Maria Åkerberg; Face Mask Spirulina. Tycker väldigt mycket om den och det här är tub nummer två för mig (släpptes i höstas). Den är mild och behaglig och gör sitt jobb. Masken innehåller spirulina och vit lera. Den vita leran minskar rodnader, är bra för ytliga blodkärl och har sammandragande effekt på porer. High five för mig som har problem med allt detta. Spirulinan har en anti-ageing effekt, balanserar huden och ger fukt. Tackarrrr!

Jag brukar ha min mask i 15-20 minuter då jag inte gillar när den stelnar för mycket.
FullSizeRender (47) kopia 8

FullSizeRender (47) kopia 9
Applicerar alltid med en borste (så mycket skönare än att pilla med fingrarna) och brukar ta ett ganska tjockt lager. Använder även penseln när jag tar bort masken. Blöter penseln i vatten och masserar bort lite i taget av masken och sen sköljer jag bort det sista med ljummet vatten.

FullSizeRender (47) kopia 10

FullSizeRender (47) kopia 7
Såhär SNYGG blir man med den på. The hulk!

Tycker ansiktet blir otroligt lent efteråt och det känns väldigt uppstramat och rent. Min känsla är att de fetare partierna i ansiktet blir något dämpade, utan att torka ut överhuvudtaget. Skön känsla!

XXX
Sig 1.1.3-2

Vill du säga något om detta?